V. kerület, Váci utca 12.

2016. november 11. 14:04 - Szikla Szilárd

Kell-e félnem az Angliai munkától?

img_1039.JPGNyilván az embernek van egy kialakult ritmusa egy ismert környezetben és ha túl nagy randomitásváltás történik akkor azt nem igazán jól viseli és hajlamos előbb feladni mielőtt sikert érne el. Ha a félelmünk ellenére cselekszünk, akkor ugye bátrak vagyunk és így jönnek létre a hősök is. /Egy hős sikertörténete alant/

Na most vannak ugye jogos félelmek. Pl. mi van akkor ha nem tudom megcsinálni a munkát, mert nem értek hozzá. Vagy mi van akkor, ha nem kapom meg a papírjaimat, hogyan fizetek adót, vagy hogyan csinálom meg az adóbevallásomat.. Mi van akkor ha nem elég az angolom a munkához? Mi van akkor ha nem kapok munkát. Hogyan szerzek szállást? Mennyi pénz kell a kaucióra....

Ez az írás eme félelmeket kezeli, így a randomitás kisebb lesz és biztonságosan tudunk hősök lenni! :-)

A folyamat úgy történik, hogy először is küldesz egy angol önéletrajzot, megvizsgálom a képességeidet és ha úgy találom, hogy a képességeid és félelmeid is kezelhetők akkor elküldöm Dan-nek (ő az ügyvezető) és akkor kapsz egy OK-ot a kezdésre. Megegyezünk, hogy mennyi idő kell a ciklusaid lezárására és megveszed a repjegyed Gatwick-re vagy Edinburg-ba attól függően, hogy hol fogsz képződni.


bence.JPGEast Grinsteadben Bence lesz az a mester aki a szakmai lépéseket fogja begyakoroltatni veled. Edinburgban Mik. Mindketten magyarok és nagyon kompetensek! Egészen addig fognak gyakoroltatni, amíg önállóan nem tudod csinálni. Ez általában 2 hétig tart. Eközben laksz valahol, a szállásban Mike (ő egy középvezető) segít és a szállást a cég fizeti, vagy a képzésre is kapsz pénzt, amiből ki tudod fizetni. Eme 2 hét alatt kell megtalálni a területeden (amit kapsz, most Dél-London illetve Perth) egy kiadó szobát, ebben is segít Mike. 

Valójában ez a kulcs, ha meg van a szobád akkor onnan már stabil vagy. Nem egyszerű találni, mivel általában gyorsan kiveszik. 100 font/hét körül lehet kapni. És általában 3 hét kaució szükséges. Ha megvan a szállásod akkor már igényelhetsz NI numbert (biztosítási szám) ami ahhoz kell,hogy hivatalos légy, 2 hónapon belül megkapod. És ekkor pedig már lehet bankszámlád, amihez NI number, munkáltatói igazolás és lakcím szükséges. Amíg nincs bankszámlaszámod cash-ben kapod meg a pénzed minden héten pénteken.

NI number és a lakcímed segítségével a gov.uk -n regisztrálod magad mint self-employed, majd áprilisban megcsinálod ugyanitt az adóbevallásod amihez tudnod kell, hogy mennyi volt a bevételed és mennyi volt a költséged. Az összeget a következő év jan 31-ig kell befizetned online. Ha egész évben dolgozol kb. 20% hivatalos befizetnivalóval kell számolnod, ha nincs költséged.

 

img_0415.JPGA munkáról itt olvashatsz bővebben.

  Robi 1,5 hónapja van a Fuel Fixernél, íme az írása:

 "Szia ! 2016.11.11. Péntek.

 Róbert vagyok,

 Ezt a levelet azért írom, mert Én is sokat gondolkoztam azon, hogy

belevágjak-e itt Angliában a Fuel Fixer munkába.

 

Nekem is rengeteg kétségem volt, hogy ez tényleg így működik-e, nekem fog-e menni.

Rengeteg kifogásom volt, hogy miért ne kezdjem el, sőt még a barátok ismerősök sem igazán támogattak a döntésemben. Szóval minden ellene szólt.

Csak az nem amit Szilárd mondott nekem.

 

Na de most kire hallgassak akkor. Hát nyilván az tudja aki már csinálta.

Szóval érdeklődtem, kérdezgettem. És. Végül belevágtam.

Igaz nem voltam 100%-ig biztos magamban.

 

De aztán elkezdődött a folyamat.

Megvettem a repülőjegyet.

Majd felmondtam a munkahelyemen.

Mindenki azt mondta, hogy hülyeséget csinálok.

És, nem ez lett volna az első.

Vagyis most aztán tényleg kétségek közt jöttem ki.

 

Arra gondoltam mit veszíthetek.

Maximum, haza megyek olyan állást

mint volt bármikor találok.

 

De, jól döntöttem.

Nem volt könnyű az elején, de mi az ami egyszerű

és ennyit fizet. Mert most azt amit otthon kerestem egy hónap alatt

itt hét-nyolc nap alatt meg tudom keresni.

 

És, ez még csak a kezdett.

Egyre jobb leszek és egyre több munkát kapok.

Ha szereted a kihívásokat akkor ez neked való.

Szerintem nagy vesztenivalód nincs, próbáld ki.

 

Egyszóval nem egyszerű a meló addig amíg bele nem jössz és

nem gyakorlod. De meg lehet csinálni. Ha kitartó vagy sikerülni

fog. Ezt mi sem bizonyítja jobban mint az hogy 10 magyar itt van és

csinálja. A nyelvet elég ha alap fokon tudod a gyakorlatban úgy is ragad

rád mint a nedves cukor.

A vezetést meg lehet szokni 2-3 nap alatt.

Meg ha csinálod egyre jobb leszel és nem kell beszarni semmitől.

 

Én is egy évet agyaltam ezen de az már a múlt. Előre kell menni

megragadni a lehetőségeket és csinálni.

Másképp ez nem megy. Át kell menni az akadályokon csak akkor

jutunk előre és fejlődni is úgy tudunk.

 

Szóval a munka jó a csapat segít mindenben, bármikor bárkit

felhívhatsz ha elakadsz segítenek. Eddig mindent megoldottunk."

 

reportok@gmail.com -ra várom az angol önéletrajzodat :-)

drainer.jpg

 

 

 

 

 

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://csakegymaradhat.blog.hu/api/trackback/id/tr3311938675

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
V. kerület, Váci utca 12.
süti beállítások módosítása